Betekenis van public relations (PR)

0
(0)

Wat is Public Relations (afgekort PR)?

In de kern gaat het bij public relations om het beïnvloeden, betrekken en opbouwen van een relatie met de belangrijkste stakeholders via tal van platforms om de publieke perceptie van een organisatie vorm en inhoud te geven. Public Relations heeft betrekking op strategisch communicatie advies geven en de juiste boodschap overbrengen. Public relations omvat ook het volgende:

Zeven kerntaken van Public Relations

1. Anticiperen op, analyseren en interpreteren van de publieke opinie, attitudes en kwesties die een invloed kunnen hebben, ten goede of ten kwade, op de activiteiten en plannen van de organisatie.

2. Het adviseren van het management op alle niveaus van de organisatie met betrekking tot beleidsbeslissingen, handelwijzen en communicatie – met inbegrip van crisiscommunicatie – rekening houdend met hun openbare vertakkingen en de sociale of burgerlijke verantwoordelijkheden van de organisatie.

3. Het beschermen van de reputatie van een organisatie.

4. Het onderzoeken, uitvoeren en evalueren, op een continue basis, van actie- en communicatieprogramma’s om het geïnformeerd publiek te bereiken dat nodig is voor het succes van de doelstellingen van een organisatie. Dit kunnen marketing-, financiële, fondsenwervings-, werknemers-, gemeenschaps- of overheidsrelaties en andere programma’s zijn.

5. Het plannen en uitvoeren van de inspanningen van de organisatie om het overheidsbeleid te beïnvloeden of te veranderen.

6. Doelstellingen bepalen, plannen, budgetteren, personeel aanwerven en opleiden, faciliteiten ontwikkelen – kortom, de middelen beheren die nodig zijn om al het bovenstaande uit te voeren.

7. Toezien op de creatie van content om klanten te binden en leads te genereren.

Disciplines binnen de PR

Hieronder volgen enkele van de disciplines/functies binnen PR:

  • Corporate Communicatie
  • Crisiscommunicatie
  • Executive Communications
  • Interne Communicatie
  • Investeerdersrelaties
  • Marketingcommunicatie
  • Geïntegreerde marketing/geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Mediarelaties
  • Creatie van inhoud
  • Evenementen
  • Sociale media
  • Multimedia
  • Reputatiemanagement
  • Schrijven van toespraken
  • Merk journalistiek

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?