Betekenis van outperforming

0
(0)

Wat is outperforming?

Outperforming of outperformance is het produceren van betere resultaten in een bepaalde situatie dan anderen hebben gedaan. Een goed Nederlands woord hiervoor is jezelf overtreffen.

Outperformance in verschillende situaties

In financiele context

Een ander veelgebruikt gebruik van de term is als een beschrijving van hoe de opbrengsten van de ene investering zich verhouden tot de andere. Tussen twee investeringskeuzes in, zou de ene met het betere rendement de andere overtreffen. Dit wordt meestal toegepast bij een vergelijking tussen een investering en de markt in het algemeen. Beleggingsprofessionals vergelijken beleggingsrendementen bijna altijd met een referentie-index, zoals de AEX-index, dus de term wordt vaak gebruikt om aan te geven of een bepaalde belegging beter heeft gepresteerd dan de gehele markt.

Op sportgebied

Wanneer een topsporter een nieuw persoonlijk record vestigd kan je spreken van outperforming in de sport.

Outperformaning in marketing

Het zal je ondertussen niet verbazen dat mensen en bedrijven zichzelf in van alle manieren kunnen overtreffen. En dat is natuurlijk hartstikke mooi, want zijn ook legio situaties voor te stellen waar mensen onderpresteren. Een marketing bureau of marketeer die net wat meer tijd steekt in een marketing campagne, die onverwacht meer expertise in huis heeft dan je elders hebt ervaren en die betere resultaten weet te behalen dan je ooit had kunnen denken is een echte outperforming marketeer. Als je er zo een aan de haak weet te slaan moet je als bedrijf in je handjes knijpen.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *