Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden

Betekenis van Lean Management

0
(0)

Bij Lean management staat het creëren van zoveel mogelijk waarde centraal. Waar verdient
jouw bedrijf geld aan en hoe kun je duurzaam succes manifesteren? Alles wat niet in deze
categorie valt van het creëren van waarde voor jouw bedrijf en de samenleving, wordt
beschouwd als afval. Het doel van Lean management is niet alleen om processen te
ontwikkelen die gericht zijn op waarde en vooruitgang door de ogen van de klant, maar ook
om de winst te maximaliseren door de waarde van producten en processen te verbeteren. In
deze blog vertellen we je meer over de basisconcepten van Lean management door naar de
belangrijkste redenen van deze manier van leidinggeven te kijken.

1. Lean Management is gericht op het creëren van een systematisch plan

Lean management houdt in dat veel processen worden gecontroleerd, dat de perspectieven
van verschillende leiders en teamleden binnen de organisatie worden belicht en dat alle
relevante processen inzichtelijk in kaart worden gebracht die een toegevoegde waarde hebben
voor het bedrijf. Dit houdt in dat Lean managementprocessen onderdeel moeten uitmaken
van systematisch plan dat de vooruitgang in kaart brengt. Dit alles heeft als doel om efficiënter
gebruik te maken van technologie, de kosten te verlagen door een
voorraadstrategie en een niet aflatende focus op innovatie om klanten nog beter te voorzien
in hun behoeften.

2. Kostenbesparingen

Het doel van Lean management is de winst te maximaliseren, wat niet alleen sterk afhankelijk
is van vele factoren zoals de kwaliteit van het product en de markt, maar in veel gevallen
kunnen bedrijven veel meer doen om de kosten te beheersen. Lean leiderschap kan helpen de
kosten te verlagen en alle besparingen aan de winst toe te voegen.

3. Verbeterde interactie met de klant

Bij Lean management staat de klant centraal. De manier waarop je met jouw personeel en
klanten communiceert, hoe jij op hun zorgen reageert en hoe zij jouw producten gebruiken,
zijn allemaal belangrijke factoren bij het verminderen van afval. Bijvoorbeeld, als
klantenreviews op de een of andere manier ondermaats presteren, moeten leiders inzien wat
het bedrijf te verliezen heeft en de interactie met de klant en de algemene dienstverlening
verbeteren.

4. Verbeterd moreel van werknemers

Bij Lean management is werknemerstevredenheid van essentieel belang en dus is het van
belang dat managers regelmatig met de werknemers communiceren over hun werk en
processen, zodat zij betere beslissingen kunnen nemen. Op die manier weten zowel managers
als werknemers beter waar ze staan en waar ze kunnen verbeteren om uiteindelijk
kwaliteitswerk te kunnen leveren. Dit vergroot de kans dat werknemers meer open staan voor
verbetering en consequent zoeken naar manieren om met hun werk een grotere impact te
verwezenlijken.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?