Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden
Zoek

Betekenis van Interim HR

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 minuten
0
(0)

Een Interim HR is een HR team die op tijdelijke basis wordt ingezet. Een interim HR team is echter meer dan dat. Een interim HR team bestaat uit een groep professionals die experts in hun vakgebied zijn. Zij brengen externe vaardigheden en expertise mee naar een bedrijf die hen inschakelt.

Wat doet een Interim HR team?

Een Interim HR team zal alle basis Human Resources functies op zich kunnen nemen, zoals:

  • Werving
  • Salarisadministratie
  • Vakantiebeheer
  • Naleving van arbeidswetten en veiligheidsvoorschriften

Interim HR biedt geen oplossing op lange termijn voor een organisatie, maar zijn een waardevolle bron voor een snelle resultaten, ondersteuning en snelle afhandeling van een project. Wanneer een bedrijf ervoor kiest een interim in te huren, kiest het bedrijf voor een groep professionals die nog extra vaardigheden kunnen bieden.

Deze vaardigheden omvatten:

  • Het vermogen om onpartijdig, objectief en onafhankelijk te handelen
  • Een externe blik
  • Snel aanpassingsvermogen en flexibiliteit
  • Resultaatgerichtheid

Soms heeft een bedrijf hulp nodig bij een uniek project, bijvoorbeeld het bedrijf implementeert een nieuwe HR-strategie, maar kan wel wat begeleiding gebruiken.

Door een interim HR team in te huren, kan het bedrijf unieke vaardigheden verkennen die zij zelf niet in huis hadden. Vaak hebben interim HR kandidaten ervaring in specifieke aspecten van de HR sector. Het kan bijvoorbeeld gaan om HR advies. Met een interim HR adviseur onsultant brengt een bedrijf een nieuw perspectief op een vraagstuk in.

Daarnaast  heeft een interim HR kandidaat ervaring dankzij eerdere interim functies. Door deze ervaring zijn ze klaar en in staat om vanaf de eerste dag aan de slag te gaan. Bedrijven kiezen vaak om een interim HR team in te schakelen om specifieke problemen op te lossen of ondersteuning bij specifieke tijdelijke projecten:

  • Zij kunnen een specifiek project managen, zoals een verandering in het bedrijf of een nieuw HR systeem implementeren
  • Zij kunnen grote veranderingen binnen een bedrijf, zoals fusies of ontslagen ondersteunen
  • Zij kunnen processen ontwerpen en uit voeren die een kritische impact hebben op het bedrijf
  • Een rol vervullen waar geen geschikte personen een desbetreffende functie binnen het bedrijf heeft

Wanneer een bedrijf een interim HR inschakelt kiest het bedrijf voor speciale expertises voor grote projecten en ondersteuning. Ook kan een interim HR team worden ingeschakeld om processen te verbeteren binnen een bedrijf. Zo kan een interim HR team naast een vast HR team worden ingeschakeld. Dit kan ook de werkdruk verlagen binnen een vaste HR afdeling. Met de externe expertise kan het interim team dan aanpassingen maken, zodat de processen beter verlopen in de toekomst.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Uitgelegd door:

Deel het bericht op: