Betekenis van EX

0
(0)

Nee, hierbij gaat het niet om je ex, maar om de afkorting EX. EX staat op de werkvloer voor employee experience. Hierbij leg je als bedrijf zijnde de focus op een goede werkervaring voor werknemers. Je zorgt ervoor dat zij goede en positieve ervaringen hebben binnen het bedrijf. Een goed werkplekbeheer zorgt ervoor dat je medewerkers zich ook veilig voelen in hun onlinegedrag. Het gaat vooral om de gehele reis die zij binnen het bedrijf afleggen. Er wordt dus zowel gekeken naar de sollicitant als medewerker als oud-medewerker. Veel medewerkers zijn opzoek naar doorgroeimogelijkheden en uitdagend werk dat leuk blijft gedurende de gehele tijd dat ze hier werkzaam zijn.

Voordelen van EX

Als bedrijf zitten er veel voordelen aan het in kaart brengen van de EX. Wanneer hier optimaal op ingespeeld wordt, zorgt het er namelijk voor dat medewerkers tevreden blijven. Een tevreden werknemer zal langer blijven hangen en uiteindelijk meer en beter werk verrichten. Daarnaast zorgt deze manier er ook voor dat de reputatie van het bedrijf beter wordt. Tevreden oud-medewerkers zullen hun enthousiasme naar andere potentiële medewerkers uiten. Oud-medewerkers gedragen zich als echte ambassadeurs, waardoor je meer sollicitanten zult ontvangen.

Hoe maak je goed gebruik van EX?

Employee Experience begint al voor de eerste dag van een werknemer. Het eerste contactmoment met de organisatie wordt als eerste punt gezien. Het is hierbij al noodzakelijk om op de kleine details te letten. Veel medewerkers hebben namelijk al een eerste oordeel over het bedrijf wanneer ze gemaild of gebeld worden.

Een tweede onderdeel van een positieve EX is het bieden van groeimogelijkheden en veiligheid. Wanneer medewerkers weten dat ze een doel hebben waar ze naartoe kunnen werken en kunnen groeien, kunnen ze hun verwachten aanpassen. Het is hierbij mogelijk om de gelegenheid tot opleidingen en cursussen te creëren. Veiligheid binnen de werkplek wordt al gecreëerd door gebruik te maken van goed werkplekbeheer. Werkplekbeheer zorgt ervoor dat medewerkers zich veilig voelen in hun onlinegedrag. Ook zorgt het ervoor dat computer sneller werken, waardoor er minder frustraties zullen ontstaan.

Daarnaast wordt een positieve EX gecreëerd door het belonen en herkennen van prestaties. Dit kan gedaan worden door een systeem mogelijk te maken waarin een gesprek ontstaat tussen de medewerker en werkgever. Dit gesprek is daarnaast van essentieel belang om eventuele andere veranderingen door te voeren om de Employee Experience te verbeteren.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?