Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden

Betekenis van een landingspagina

0
(0)

Een landingspagina staat voor een pagina waar de bezoeker op terecht komt als gevolge van zoekmachine optimalisatie of een advertentie campagne. De inhoud van deze pagina sluit direct aan op de advertentie die de bezoekers te zien krijgen. Het doel van deze advertentie is het trekken van leads naar de website. Deze pagina kan op zichzelf staan of onderdeel uitmaken van een website. Wij vertellen jou alles over een landingspagina. Wat is een landingspagina en wat is het verschil met een homepage?

Wat is een landingspagina?

Veel mensen vragen zich misschien af: ‘Wat is een landingspagina?’ Een landingspagina is een webpagina waar alle informatie is te vinden voor de bezoeker om over te kunnen gaan tot een conversie. De landingspagina is dus wat anders dan een homepage, dit is de introductie pagina van een website. Deze verwijst de bezoeker door naar een pagina waar alles is te vinden omtrent een bepaald onderwerp. De conversie kan een verkoop zijn of een andere actie die van de bezoeker wordt verwacht.

Het doel van een landingspagina

Voordat een landingspagina wordt gemaakt, is het belangrijk om te weten wat je wilt bereiken met de pagina. Afhankelijk van de doelstelling kun je een landingspagina volledig op zichzelf aanmaken. Wanneer een landingspagina op zichzelf staat wordt dit een microsite genoemd. Op deze microsite is alle informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Het kan ook voorkomen dat de landingspagina onderdeel uitmaakt van een groot geheel.  Ook dan zal de landingspagina een compleet verhaal vertellen. Doelstellingen die gekoppeld kunnen worden aan een landingspagina zijn:

  • Het bestellen van een product op de website.
  • Het downloaden van een bestand.
  • Een koppeling volgen naar een andere pagina.
  • Het vergaren van persoonsgegevens, die gebruikt kunnen worden voor contactmomenten of e-mailmarketing.
  • Inschrijven voor een nieuwsbrief.

Soorten landingspagina’s

Er zijn twee verschillende landingspagina’s. Allereerst de referentiële pagina. Hierbij draait het om informatie vinden die relevant is voor de bezoeker. Daarnaast is er nog een transactionele pagina. Deze heeft als doel om een transactie te voltooien. Bijvoorbeeld het bestellen van een product of het inschrijven voor de nieuwsbrief. De doelstelling van de pagina is leidend voor de wijze waarop marketing wordt ingezet.

Het optimaliseren van de zoekmachine is vaak onderdeel van deze strategie. De website bouwer zorgt ervoor dat de website volgens SEO-richtlijnen wordt ingericht. Zo komt de website hoger in Google te staan. Hierdoor zien mensen je website eerder en zullen zij jouw website eerder bezoeken. Als gevolg bezoeker er dus meer mensen jouw website!

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?