Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden

Betekenis van CTA

Deze term wordt uitgelegd door:

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Inhoudsopgave

0
(0)

In de marketing wordt er te pas en te onpas allemaal Engelstalige termen gebruikt, waaronder ook de term CTA. CTA staat voor Call to Action. In het Nederlands letterlijk vertaald: een oproep tot actie. Er zijn legio voorbeelden te vinden van CTA’s. Hier lees je wat een CTA precies is en krijg je een idee van waar een goede CTA aan moet voldoen. 

CTA op een website 

Tegenwoordig gaat het met CTA vooral om een Call tot Action op de website. Met een CTA roep je de websitebezoeker op om direct een bepaalde actie te laten ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het aanvragen van een offerte, het inschrijven voor een nieuwsbrief, het maken van een afspraak of het kopen van een ticket.  

Als je bepaalde doelen wil behalen, zoals een x aantal tickets verkopen, dan is het belangrijk dat er een goede CTA om naar het ticketsysteem te gaan. Een goed ticketsysteem voor evenementen is belangrijk, maar zonder goede CTA krijg je ook geen verkoop. 

CTA in een verkoopgesprek 

In verkoopgesprekken is een CTA ook belangrijk. Heb je een verkeerde CTA of zelfs geen CTA, dan kan dit ervoor zorgen dat je net niet die verkoop maakt die je wilde maken. Je potentiële klanten verlaten je dan en gaan wellicht naar een concullega. Wat je wil kan afhangen van je verkoopstrategie. Wil je een direct verkoop of is het van belang dat je een vervolgafspraak krijgt? Sluit het gesprek dan ook af met je doel. Geef aan wat de klant kan doen om iets te kopen of om een vervolgafspraak te krijgen. Wees helder en volg vooral ook je gevoel in het verkoopproces, als je voelt dat iemand nog ergens niet klaar voor is, is het eerst belangrijk om uit te vissen wat de drempels of zorgen zijn. Op dat moment heeft een CTA (nog) geen zin. 

Een goede CTA 

Natuurlijk zijn hier discussies over, maar een goede CTA kenmerkt zich vooral door het gewenste resultaat. Het is echter niet zo dat de CTA slecht hoeft te zijn als je geen resultaat boekt. Het kan ook zijn dat er andere dingen in het verkoopproces niet goed verlopen. Ingrediënten van een goede CTA zijn op een website vaak: 

  • Een heldere boodschap. 
  • Goede activerende grafische vormgeving, met de juiste kleur en vorm. 
  • Een juiste opvallende positie op de website. 
  • Een duidelijk activerende button. 

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?